Les calçotades internacionals reivindiquen el calçot com a estrella gastronòmica catalana
Les calçotades tornen a traspassar fronteres i es converteixen en un símbol de la gastronomia catalana a escala internacional. Amb l’objectiu de promocionar aquest producte autòcton i les seves arrels tradicionals, diverses ciutats d’arreu del món celebraran jornades especials dedicades al calçot, reafirmant-lo com a icona de la cuina catalana.
L’esdeveniment, impulsat per entitats gastronòmiques i culturals, preveu que capitals com París, Londres, Nova York i Berlín acullin degustacions, tallers i experiències sensorials on el calçot es maridarà amb altres productes locals. A més, es fomentarà la participació de xefs reconeguts que reinterpretaran la tradicional calçotada amb un toc innovador, sense perdre l’essència del ritual que acompanya aquest menjar.
Segons els organitzadors, aquesta iniciativa busca no només donar a conèixer el calçot més enllà del territori català, sinó també impulsar el turisme gastronòmic cap a zones productores com Valls i l’Alt Camp, on cada any es cultiven milions de calçots amb el segell de la IGP Calçot de Valls.
El creixement de l’interès pel calçot a l’estranger ha estat notable en els darrers anys, amb un augment de l’exportació i la presència en cartes de restaurants internacionals. Aquestes calçotades globals pretenen consolidar aquesta tendència i situar el calçot al mateix nivell que altres productes reconeguts de la cuina mediterrània.
Amb aquesta proposta, Catalunya reforça la seva presència en l’escena gastronòmica mundial, demostrant que la seva tradició culinària continua captivant paladars d’arreu del món.
Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!